ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 05 - 06/03/2016 «Παίζω – εξερευνώ – μαθαίνω». Η εμπειρία της εκπαίδευσης παιδιών με ΔΑΦ μέσα από το παιχνίδι.

Tο ψυχοπαιδαγωγικό κέντρο ‘Χαρταετός’, με εισηγήτριες την Γερμανάκη Αγγελική (Ψυχολόγο) και την  Γκίζα Δέσποινα (Ειδική παιδαγωγό) διοργανώνει εκπαιδευτικό εργαστήρι  με θέμα: 

«ΠΑΙΖΩ – ΕΞΕΡΕΥΝΩ – ΜΑΘΑΙΝΩ». Η εμπειρία της εκπαίδευσης παιδιών με ΔΑΦ μέσα από το παιχνίδι.

Το παιχνίδι είναι μια διαδικασία μέσα από την οποία τα παιδιά αναπτύσσουν βασικές συναισθηματικές, κοινωνικές και κινητικές δεξιότητες. Βοηθά στην ανάπτυξη της ανεξαρτησίας, της αυτοεκτίμησης και της δημιουργικότητας των παιδιών, ενώ τους παρέχει ένα ασφαλές πλαίσιο μέσα στο οποίο μαθαίνουν να λειτουργούν ομαδικά αλλά και να χειρίζονται συγκρούσεις.

Το παιχνίδι είναι εξίσου σημαντικό για όλα τα παιδιά.

Ωστόσο, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με ΔΑΦ έχουν οδηγήσει πολλούς στην πεποίθηση ότι δεν μπορούν να συμμετέχουν λειτουργικά στην διαδικασία αυτήν.

Σκοπός της παρουσίασης είναι να αναλύσουμε και να κατανοήσουμε την σημασία του παιχνιδιού στην καθημερινότητα των παιδιών, να ανταλλάξουμε ιδέες, να δομήσουμε και να σχεδιάσουμε παιχνίδια και δραστηριότητες.

Στην συνάντηση θα αναφερθούμε στα είδη του παιχνιδιού καθώς και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με ΔΑΦ σε σχέση με αυτό και θα συζητήσουμε μεθόδους (DIR-Floortime, Marte Meo, Sherborne, Son-rise) και πρακτικές προκειμένου να γίνει το παιχνίδι μια ευχάριστη διαδικασία για όλους.

Η παρουσίαση θα περιλαμβάνει οπτικο-ακουστικό υλικό, βιωματική άσκηση και ομάδα εργασίας.

 

Θεματικές ενότητες:

 

Σάββατο 5 Μαρτίου 2016 (11:00-14:00)

 

  • Εισαγωγή στο παιχνίδι. Βιωματική Άσκηση
  • Η σημασία του παιχνιδιού στην εξέλιξη των παιδιών.
  • Τα είδη του παιχνιδιού.
  • Δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με ΔΑΦ σε σχέση με το παιχνίδι.
  • Από την θεωρία στην πράξη (μέρος Α). Προβολή βίντεο

 

Κυριακή 6 Μαρτίου 2016 (11:00-16:00) 

  • Μέθοδοι και πρακτικές οδηγίες για ευχάριστο παιχνίδι.
  • Ιδέες για παιχνίδια.
  • Από την θεωρία στην πράξη (μέρος Β). Προβολή βίντεο, ομάδα εργασίας
  • Συζήτηση-Κλείσιμο


Κόστος συμμετοχής : 100 € το άτομο.

Δηλώσεις συμμετοχής έως και 27/02/2016

Πληροφορίες - εγγραφές στο 6932 27 37 79 και 2610 46 24 24

Ώρες επικοινωνίας 14:00 - 21:00 πλην Σαββάτου και Κυριακής

 

Οι εισηγήτριες :

 

Αγγελική Γερμανάκη

Η Αγγελική Γερμανάκη έχει πτυχίο Ψυχολογίας από το State University of New York, Empire State College καθώς και μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην Εφαρμοσμένη Ψυχολογία από το Brunel University of London (BSc, MSc), ενώ έχει παρακολουθήσει ένα μεγάλο αριθμό εκπαιδεύσεων και σεμιναρίων Ειδικής Αγωγής.

Εργάζεται στον χώρο της Ειδικής Αγωγής τα τελευταία 10 χρόνια. Η επαγγελματική της πορεία ξεκίνησε ως εκπαιδεύτρια και μετέπειτα ως Υπεύθυνη τμήματος σε πρωινό πρόγραμμα παρέμβασης για παιδιά στο Φάσμα του Αυτισμού, ενσωματώνοντας στο πρόγραμμα αποκατάστασης εργαλεία όπως το P.E.C.S (Σύστημα Εναλλακτικής Επικοινωνίας με Εικόνες) , το TEACCH (σύστημα οργάνωσης χώρου και χρόνου), το ΜΑΚΑΤΟΝ, κ.α.

Έχει δουλέψει με παιδιά και νεαρούς έφηβους με ΥΛΑ(Υψηλής Λειτουργικότητας Αυτισμό), σύνδρομο Asperger καιΔ.Ε.Π.Υ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με Υπερκινητικότητα), χρησιμοποιώντας στην εκπαιδευτική της παρέμβαση εργαλεία όπως οι Κοινωνικές Ιστορίες, τα Comics Strips (εικονογραφημένες ιστορίες) καθώς και άλλες Γνωσιακές - Συμπεριφορικές τεχνικές.

Παράλληλα, ασχολείται συστηματικά με την υποστήριξη και την εκπαίδευση γονέων παιδιών με ΔΑΦ. Έχει οργανώσει και διεξάγει ομάδες και σεμινάρια με ποικίλη θεματολογία που αφορά στις δυσκολίες αλλά και τις μεθόδους παρέμβασης σε άτομα που βρίσκονται στο Φάσμα του Αυτισμού.

Τα τελευταία χρόνια έχει δώσει μεγάλη έμφαση στην αξιοποίηση του παιχνιδιού μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία, χρησιμοποιώντας παρεμβάσεις όπως το DIR – Floortime και την Κινησιοπαιδαγωγική μέθοδο Sherborne.

Επιπλέον, εργάζεται με παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες και διαθέτει την άδεια χορήγησης του ΑΘΗΝΑ ΤΕΣΤ.

 

Δέσποινα Γκίζα

Η Δέσποινα Γκίζα σπούδασε Κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών και πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Αγωγήστο Πανεπιστήμιο του Έξετερ της Αγγλίας (Med in Special Educational Needs).

Η πτυχιακή της εργασία αφορούσε στην συμβολή του προγράμματος TEACCH στην μείωση αντικοινωνικής συμπεριφοράς παιδιών με ΔΑΦ, ενώ η έρευνα της διεξήχθη σε ειδικό σχολείο της Αγγλίας, όπου και εργάστηκε για ένα χρόνο. Τα τελευταία εννιά χρόνια έχει εργασθεί ως υπεύθυνη πρωινού τμήματος με παιδιά με ΔΑΦ και σύνδρομο Ασπερκερ, υποστηρίζοντας την ένταξή τους σε τυπικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία.

Παράλληλα δουλεύει ατομικά και σε ομάδες κοινωνικών δεξιοτήτων με παιδιά, εφήβους και ενήλικες με Υψηλής Λειτουργικότητας Αυτισμό και σύνδρομο Asperger. Στα προγράμματα παρέμβασης χρησιμοποιεί κυρίως Γνωσιακού τύπου Τεχνικές, Κοινωνικές Ιστορίες (Social Stories),Eικονογραφημένες Συζητήσεις (Comic Strip Conversations), το Γνωσιακό-Συμπεριφορικό Δράμα (Cognitive Behavioural Drama) και την κινησιοπαιδαγωγική μέθοδο Sherborne . Έχει οργανώσει εκπαιδευτικές ομάδες γονέων με σκοπό τηνεκπαίδευσή τους σε στρατηγικές παρέμβασης προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες παιδιών με ΔΑΦ.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δώσει στην ενεργή συμμετοχή των γονέων στην εκπαίδευση του παιδιού τους, μέσα από το παιχνίδι και την καθημερινή αλληλεπίδραση μαζί του. Παράλληλα έχει ασχοληθεί με την εκπαίδευση και εποπτεία θεραπευτών και συνοδών παιδιών με ΔΑΦ.

Επίσης έχει παρακολουθήσει μεγάλο αριθμό σεμιναρίων στοαντικείμενο της ειδικής αγωγής όπως: Η DIR Floortime προσέγγιση, η μέθοδος ψυχοεκπαίδευσης Marte Meo, Η κινησιοπαιδαγωγική μέθοδος Sherborne, Το Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα, Το σύστημα Επικοινωνίας Μέσω Ανταλλαγής Εικόνων, PECS, Το γλωσσικό πρόγράμμα Μάκατον, Η μέθοδος Μαυρομμάτη κ.α.

Facebook Image